TRUDNE PYTANIA I ODPOWIEDZI (FAQ)

  • Jak aktywować powiadomienie o rezerwacji na telefon komórkowy ?
    Aktywacji dokonuje na nasze życzenie pracownik biblioteki.

  • Ile czasu od chwili powiadomienia oczekuje pozycja w bibliotece ?
    Czytelnik po otrzymaniu powiadomienia (sms/email) będzie miał 5 dni na wypożyczenie zarezerwowanej pozycji. Jeżeli w tym terminie nie zgłosi się do biblioteki, rezerwacja ulegnie automatycznie skasowaniu.

    Na osobę która nie otrzyma automatycznego powiadomienia zarezerwowana pozycja będzie oczekiwała przez 7 dni. Nie odebranie pozycji spowoduje przesunięcie rezerwacji na koniec kolejki. Jeżeli jest to jedyna rezerwacja okres ten wynosić będzie 14 dni. Po okresie tym (jedyna rezerwacja) ulegnie ona skasowaniu.

    Placówki biblioteczne nie będą telefonicznie informowały o rezerwacjach - czytelnicy którzy nie dokonali aktywacji sms/email bedą zobowiązani dowiadywać się (osobiście lub telefonicznie) czy zamówiona pozycja jest do odbioru.

  • Mam kartę biblioteczną ale nie otrzymałem PIN-u jak można go uzyskać ?
    Na karcie bibliotecznej znajdują się dwie liczby. Pierwsza sześciocyfrowa jest numerem karty, druga dziewięciocyfrowa właśnie PIN-em. Przykładowo na karcie mamy nadrukowane: NR 000011 --- 222233334. Numer karty to 11, PIN - 222233334. W przypadku logowania na stronie internetowej nie jest konieczne wpisywanie zer poprzedzających właściwy numer karty.

  • Czy można aktywować na jeden telefon komórkowy trzy konta biblioteczne ?
    Niestety taka operacja nie jest możliwa. System powiązuje numer telefonu tylko z jedną kartą biblioteczną.

  • Kiedy następuje zablokowanie karty bibliotecznej ?
    Blokada programowa zostaje nałożona automatycznie w przypadku przetrzymania jednej pozycji powyżej 7 dni, lub w przypadku przetrzymania powyżej 2 pozycji. Blokada WEB (można wypożyczać książki, czasopisma, nie można korzystać z darmowego dostępu do internetu) zostaje nałozona w przypadku wykrycia działania niezgodnego z regulaminem np. instalację programów komputerowych.

  • Zgubiłem kartę co muszę zrobić ?
    Należy bezwłocznie skontaktować się (osobiście lub telefonicznie) z Biblioteką. Zablokowanie zgubionej karty zapobiegnie wypożyczeniu przez inną osobę (znalazcę!) na Państwa konto ksiązek. Otrzymanie nowej karty wiąże się z poniesieniem opłaty w wysokości 5zł.

  • Ile można maksymalnie zrobić rezerwacji ?
    Ilość zarezerwowanych pozycji na dzień dzisiejszy nie jest objęta żadnym limitem.

  • Czy można oddaną książkę pożyczyć ponownie tego samego dnia ?
    W programie jest nałożona blokada która uniemożliwia takie operacje.

  • W jakim przypadku nie można przedłużyć terminu zwrotu książki ?
    Zmiana terminu zwrotu książki (prolongata) jest możliwa jeżeli nie został już przekroczony termin i jeżeli na daną pozycje nie ma rezerwacji.

  • Czy można oddać książki bez karty bibliotecznej ?
    Tak. W przypadku zwracania pozycji karta nie jest niezbędna.

  • Czy aby korzystać z komputera z dostępem do internetu znajdującym się w wypozyczalni trzeba posiadać kartę biblioteczną ?
    Dostęp do bezpłatnego internetu jest uwarunkowany posiadaniem karty bibliotecznej (bez nałożonych blokad!)

  • Jaka jest wysokość kary za przetrzymanie książki ?
    Program automatycznie nalicza kary za takie pozycje. Wyniesie ona 10gr. za każdy dzień (soboty i niedziele również). Kara zaokrąglana jest do pełnych złotych.