Dziewięcioletni Jenson pojawia się u Watsonów niepodziewanie. Opieka społeczna zabrała go z domu zaledwie pół godziny wcześniej. Był sam, bo jego matka wyjechała ze swoim chłopakiem na wakacje. Kilka tygodni później Casey dowiaduje się równie nagle, że ma się zaopiekować jeszcze jednym dziewięciolatkiem. Georgie cierpi na autyzm. Od urodzenia jest w domu dziecka, który teraz ma być zamknięty. Casey jak zwykle nie chce odmówić. Nie przeczuwa, na co narazi siebie i swoją rodzinę... Jenson jest agresywny i od początku prześladuje Georgiego. Georgie źle znosi zmiany, a stres pogłębia jego chorobę. Casey zaczyna wątpić, czy poradzi sobie z okrucieństwem Jensona. Nie wie, jak bardzo mroczna jest jego przeszłość. I jak niezwykła więź powstanie wkrótce pomiędzy dwoma tak skrzywdzonymi przez życie chłopcami. Casey Watson to mistrzyni biografii skrzywdzonych dzieci. Tak jak inna znana autorka, Cathy Glass, prowadzi dom zastępczy dla dzieci z największymi problemami psychologicznymi i wychowawczymi. Ratuje dzieci, z którymi nikt już nie mógł sobie poradzić. Ona i jej rodzina płacą za to często wysoką cenę, narażając nie tylko spokój, ale zdrowie i życie.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Biblioteka w StojadłachMARC21
Moje dziecko doprowadza mnie do szału : jak zrozumieć to, co dzieje się w głowie twojego dziecka
"Jak zrozumieć to, co dzieje się w głowie twojego dziecka " Tyt. oryg.: "Il me cherche! : comprendre ce qui se passe dans son cerveau entre 6 et 11 ans".
Wydane po raz pierwszy w 1919 r. Momenty wychowawcze to książka znacząca nie tylko w dorobku pedagogicznym Korczaka, ale też ważna z punktu widzenia współczesnej pedagogiki. Adresatem tego, jak dziś powiedzielibyśmy poradnika jest młody nauczyciel-wychowawca, który uczy się poznawać i rozumieć dziecko. Momenty wychowawcze zawierają notatki Korczaka, opatrzone jego komentarzem, z obserwacji grupy dzieci w wieku przedszkolnym oraz dziennik obserwacyjny jedenastoletniego Stefana. Korczak wnikliwie opisuje i analizuje zachowania dzieci, ich mimikę, gesty, słowa, wzajemne relacje, zwracając uwagę, jak doniosłe znaczenie w pracy wychowawczej ma rzetelna dokumentacja. Dostrzeżenie tych ulotnych momentów, utrwalenie ich oraz refleksja nad nimi to zadania dla każdego świadomego pedagoga.
UWAGI:
Na książce pseudonim autora, nazwa: Henryk Goldszmit. Na podstawie wydania: Jak kochać dziecko / Janusz Korczak. Dzieła zebrane ; t. 7. - Warszawa, 1993. [>>] Publikacja wydana z okazji III Międzynarodowego Kongresu Praw Dziecka oraz VIII Międzynarodowej Konferencji Korczakowskiej.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY NAPRAWDĘ KAŻDY, BEZ WYJĄTKU, ZASŁUGUJE NA DRUGĄ SZANSĘ? W śnieżną grudniową noc do dworu Marcinki trafia zbłąkany wędrowiec, przynosząc niezwykły prezent. Maleńką dziewczynkę. A wraz z nią burzę domysłów i oskarżeń, niespełnionych nadziei i rozpaczy, która pojawia się w kochających sercach. W jednych wyzwoli to, co najlepsze, w innych obudzi demony. ILE MOŻNA POŚWIĘCIĆ NA DRODZE DO MARZEŁ? Czy miłość wygra z rozczarowaniem i zdradą? Kim jest matka malutkiej Michasi? Dlaczego powierzyła córeczkę opiece nieznajomego? Wróci po nią czy dziewczynka pozostanie w Marcinkach? NAWET TYM, CO KOCHAJĄ NAJBARDZIEJ, ZDARZA SIĘ CZASEM ZABŁĄDZIĆ Szósty i ostatni tom Sagi Mazurskiej jest pełen skrajnych emocji: od rozpaczy po szczęście, od miłości po nienawiść, od zwątpienia po nadzieję. Oby wszyscy bohaterowie, których pokochały tysiące Czytelniczek, znaleźli drogę do domu, a na jej krańcu - ukojenie. OPINIE PIERWSZYCH CZYTELNICZEK "Ta książka to emocjonalny rollercoaster! Bohaterowie miotają się w świecie, w którym wszystko zaskakuje! Nic nie jest takie, jakie się wydaje. Pojawienie się jednej małej dziewczynki wywołuje lawinę zdarzeń - wydobywa z serc to, co szlachetne, ale też. budzi drzemiące w duszach demony. Wypieki na twarzy gwarantowane!"
UWAGI:
Wcześniejsze tomy ukazały się w cyklu pt.: Trylogia mazurska. Nazwa autora: Katarzyna Lesiecka.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 001413 od dnia:2024-04-25 Wypożyczona, do dnia: 2024-05-27
Publikacja poświęcona jest dziejom królewskich dzieci pochodzących ze związków pozamałżeńskich - to właśnie ich określano mianem bastardów. Ich sytuacja prawna i faktyczna kształtowała się różnie, w zależności od okresu historycznego i stanowiska Kościoła katolickiego. W czasach monarchii wczesnopiastowskiej, mimo pozornego liberalizmu, starano się w różny sposób usunąć bastardów poza nawias społeczeństwa, a przynajmniej utrudniać im życie. Prowadziło to niejednokrotnie do dramatycznych wydarzeń. Przykładem są losy Zbigniewa, przyrodniego brata Bolesława Krzywoustego, czy Bezpryma - syna Bolesława Chrobrego. Ten ostatni, nie mogąc w żaden inny sposób osiągnąć ważnej pozycji w państwie, jako pierwszy w historii doprowadził do antypolskiego sojuszu Rusi Kijowskiej z cesarzem niemieckim. W późniejszych czasach, tak jak w okresie panowania Zygmunta Starego i królowej Bony, wszystkie dzieci traktowano jednakowo, były również zabezpieczane materialnie. Sobór trydencki radykalnie zmienił sytuację bastardów, starano się wykluczyć ich poza nawias społeczeństwa, jakby byli zakałami rodu. Trudne i dramatyczne losy spotkały jednego z dwóch synów pozamałżeńskich króla Władysława IV Wazy, Aleksandra Kostkę Napierskiego. Na szczęście echa soboru trydenckiego powoli odchodziły w niepamięć, a wiek XVIII stał się czasem wyjątkowo liberalnym. Do dobrego tonu należało posiadanie co najmniej jednej kochanki, a zostanie królewską metresą było powodem do chwały i dumy. W związku z tym bastardzi zaczęli być należycie traktowani. O tym świadczą historie życia Stanisława Grabowskiego, syna króla Stanisława Augusta Poniatowskiego i Elżbiety Grabowskiej.
UWAGI:
Na okł. podtyt.: losy pozamałżeńskich dzieci królów i książąt polskich.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy "normalności" to codzienność moich bohaterek i bohaterów.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka ma charakter poradnikowy. Autorka w 11 rozdziałach przedstawia na podstawie literatury i własnych doświadczeń problemy dzieci z różnymi zaburzeniami (ADHD, dysleksja, dysgrafia, zaburzenia osobowości: nerwica, nadpobudliwość, nieśmiałość, nieprzystosowanie społeczne. Omawia specyfikę pracy z nietypowymi użytkownikami biblioteki. Zwraca uwagę na kontakt bibliotekarza z takimi czytelnikami, sposoby postępowania, ich pozyskiwanie jako stałych odbiorców biblioteki. Porusza też problem stereotypu, wizerunku bibliotekarza w społeczeństwie i zjawisko asertywności, które może pomóc w zwalczaniu negatywnego postrzegania tej grupy zawodowej. Lektura dla każdego bibliotekarza!