Człowiek ma prawo do wszystkich emocji. Ma też prawo do uznania swoich krzywd i stanięcia w PRAWDZIE. Trudy dzieciństwa, anoreksja, bulimia, uzależnienie od sportu, nieudane małżeństwo, samotne macierzyństwo, wieloletnia terapia jako osoby współuzależnionej i wiele innych, nie odniosły zwycięstwa nad pełnym radości uśmiechem. Autorka znana z niebywałego autentyzmu, dzieląc się skrawkami ze swojej codzienności, łamie stereotypy dotyczące osób pochodzących z trudnych środowisk. Swoim zwyczajem nie unika niewygodnych tematów, a jej odważne szczerość, wylewność i humor inspirują do poddania się refleksji nad własnym życiem. Napisane z gawędziarskim talentem opowieści o drodze zwykłej dziewczyny, która mimo licznych upadków stara się żyć życie ze swoich marzeń, niewątpliwie rozbudzają nadzieję. Optymizm bijący z szokujących faktów, został przekuty w CICHE CUDA. A te zdumiewają,otwierają szeroko oczy i nie pozwalają oderwać się od lektury. Niemczynow wciska w fotel i. czyni to z niebywałym wdziękiem.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 000070 od dnia:2024-02-16 Przetrzymana, termin minął: 2024-03-18
REZERWACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Biblioteka w StojadłachMARC21
Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych : aspekty teoretyczne i empiryczne
Najnowsze media cyfrowe i interaktywne technologie informacyjno-komunikacyjne, tworzące cyberprzestrzeń oraz świat wirtualny stwarzają wiele możliwości, ale także zagrożeń dla najmłodszego pokolenia. Mają one charakter dynamiczny i powszechny, a ich wymiar jest globalny. Dzieci i młodzież są najbardziej narażone na niebezpieczeństwa występujące w cyberprzestrzeni. Z tego też powodu istotne znaczenie ma poznanie przyczyn rozwoju tych zagrożeń, obecnego stanu oraz skutków w aspekcie wychowawczym. W tej sytuacji istotnego wymiaru nabierają wszelkie działania pedagogiczne, profilaktyczne oraz terapeutyczne podejmowane nie tylko w rodzinach, ale także w szkołach oraz innych placówkach oświatowych.W publikacji przedstawione zostały przyczyny, objawy oraz skutki zagrożeń cyberprzestrzeni dla dzieci i młodzieży. Omówiono działania edukacyjne i profilaktyczne w środowiskach oświatowo-wychowawczych w tym obszarze.
UWAGI:
Bibliogr. s. 257-272.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Każda osiemnastolatka pragnie być piękna, a piękno wymaga wyrzeczeń, szczególnie jak ktoś chce być szczupłym mimo wszystko. Liz przy wzroście 165 centymetrów waży niecałe 45 kilogramów i chudnie dodatkowe sześć. Zdaje sobie jednocześnie sprawę z tego, że tak naprawdę liczba kilogramów nie ma znaczenia. "Jeśli dojdę do 32, będę chciała ważyć 29. Gdybym ważyła cztery kilo, chciałabym zejść do dwóch. Jedyna liczba, która tak naprawdę by mnie zadowoliła to 0" I to prawie udało się jej najlepszej przyjaciółce, niestety wcześniej... zmarła. Anderson tworzy postacie głęboko zapadające w pamięć. Wciąga czytelnika w wir przeżyć wewnętrznych bohaterki, a nam uświadamia, co to znaczy ANOREKSJA.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Serafina waży 64 kilogramy, a mimo to czuje się nieszczęśliwie grubą. Chciałaby mieć sylwetkę piękna i smukłą jak jej przyjaciółka Ernestine lub jej siostra Maria. Postanawia więc spełnić swe pragnienie i pewnego dnia zaczyna się odchudzać. Jej myśli koncentrują się tylko wokół kalorii. Nic nie je. Głodówka ma zapewnić jej spełnienie marzeń. Los Serafiny nie jest przypadkiem odosobnionym, Tak w Europie, jak i w Polsce anoreksja zbiera coraz większe żniwo. Przejmująca powieść Jany Frey ukazuje, jak marzenia o pięknej sylwetce w łatwy sposób zamieniają się w błędne koło super-diet, z którego trudno się wyrwać i które często prowadzi do śmierci.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Część I. Poznajemy sylwetkę osoby chorej na zaburzenia odżywiania
Rozdział 1. Jaka jest współczesna dziewczyna i chłopak - trochę o specyfice rozwoju okresu dojrzewania
Rozdział 2. Terror piękna i kult chudości ciała we współczesnej kulturze z perspektywy uwarunkowań anoreksji i bulimii psychicznej
Rozdział 3. Transformacja procesu kontroli stylu jedzenia w dawnej i dzisiejszej kulturze dnia codziennego
Część II. Od odchudzania do destrukcji - kiedy mówimy o chorobie?
Rozdział 4. Co kryje się w głowie, uczuciach i zachowaniach osób chorych na zaburzenia odżywiania
Rozdział 5. Symboliczne funkcje koncentracji na jedzeniu - specyfika rozwiązywania konfliktów wewnętrznych u nastolatków
Rozdział 6. Zaburzenia odżywiania - podstawowe konflikty wewnętrzne związane z przekazami społecznymi
Rozdział 7. Wizerunek ciała i jego rola w rozwoju anoreksji i bulimii psychicznej
Rozdział 8. Paniczny lęk przed "byciem grubą" - zamiast innych konfliktów wewnętrznych u chorych na zaburzenia odżywiania
Rozdział 9. Zaburzenia odżywiania z perspektywy medycznej
Rozdział 10. Kompulsywne objadanie się (binge eating) - czy jest zaburzeniem odżywiania?
Rozdział 11. Czy zaburzenia odżywiania mogą się na siebie nakładać albo współistnieć z innymi chorobami?
Część III. Leczenie zaburzeń odżywiania - na czym polega i czego się spodziewać
Rozdział 12. Co wiemy z badań naukowych na temat skutecznej terapii anoreksji i bulimii psychicznej?
Rozdział 13. Z jakimi skutkami musi liczyć się rodzina, której bliska osoba (córka, syn) choruje na zaburzenia odżywiania?
Rozdział 14. Jakich emocjonalnych zmian w uczuciach mogą doświadczać rodzice w procesie rozwoju zaburzeń odżywiania u swoich dzieci
Rozdział 15. Co mogę zrobić, żeby pomóc osobie chorej, aby mogła skorzystać z procesu terapii
Część IV. Jak funkcjonuje uczeń z zaburzeniami odżywiania w środowisku szkolnym? (Wskazania do obserwacji przez pedagogów i nauczycieli) Rozdział 16. Co pedagodzy i nauczyciele powinni wiedzieć o uczniu chorym
Rozdział 17. Poradnictwo i wsparcie dla rodzin w szkole
Rozdział 18. Kilka historii (wybrane wątki opisu przypadków - jak to się stało...)
UWAGI:
Bibliogr. s. 153-154.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni