Człowiek ma prawo do wszystkich emocji. Ma też prawo do uznania swoich krzywd i stanięcia w PRAWDZIE. Trudy dzieciństwa, anoreksja, bulimia, uzależnienie od sportu, nieudane małżeństwo, samotne macierzyństwo, wieloletnia terapia jako osoby współuzależnionej i wiele innych, nie odniosły zwycięstwa nad pełnym radości uśmiechem. Autorka znana z niebywałego autentyzmu, dzieląc się skrawkami ze swojej codzienności, łamie stereotypy dotyczące osób pochodzących z trudnych środowisk. Swoim zwyczajem nie unika niewygodnych tematów, a jej odważne szczerość, wylewność i humor inspirują do poddania się refleksji nad własnym życiem. Napisane z gawędziarskim talentem opowieści o drodze zwykłej dziewczyny, która mimo licznych upadków stara się żyć życie ze swoich marzeń, niewątpliwie rozbudzają nadzieję. Optymizm bijący z szokujących faktów, został przekuty w CICHE CUDA. A te zdumiewają,otwierają szeroko oczy i nie pozwalają oderwać się od lektury. Niemczynow wciska w fotel i. czyni to z niebywałym wdziękiem.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 000070 od dnia:2024-02-16 Przetrzymana, termin minął: 2024-03-18
REZERWACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Biblioteka w StojadłachMARC21
Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych : aspekty teoretyczne i empiryczne
Najnowsze media cyfrowe i interaktywne technologie informacyjno-komunikacyjne, tworzące cyberprzestrzeń oraz świat wirtualny stwarzają wiele możliwości, ale także zagrożeń dla najmłodszego pokolenia. Mają one charakter dynamiczny i powszechny, a ich wymiar jest globalny. Dzieci i młodzież są najbardziej narażone na niebezpieczeństwa występujące w cyberprzestrzeni. Z tego też powodu istotne znaczenie ma poznanie przyczyn rozwoju tych zagrożeń, obecnego stanu oraz skutków w aspekcie wychowawczym. W tej sytuacji istotnego wymiaru nabierają wszelkie działania pedagogiczne, profilaktyczne oraz terapeutyczne podejmowane nie tylko w rodzinach, ale także w szkołach oraz innych placówkach oświatowych.W publikacji przedstawione zostały przyczyny, objawy oraz skutki zagrożeń cyberprzestrzeni dla dzieci i młodzieży. Omówiono działania edukacyjne i profilaktyczne w środowiskach oświatowo-wychowawczych w tym obszarze.
UWAGI:
Bibliogr. s. 257-272.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Część I. Poznajemy sylwetkę osoby chorej na zaburzenia odżywiania
Rozdział 1. Jaka jest współczesna dziewczyna i chłopak - trochę o specyfice rozwoju okresu dojrzewania
Rozdział 2. Terror piękna i kult chudości ciała we współczesnej kulturze z perspektywy uwarunkowań anoreksji i bulimii psychicznej
Rozdział 3. Transformacja procesu kontroli stylu jedzenia w dawnej i dzisiejszej kulturze dnia codziennego
Część II. Od odchudzania do destrukcji - kiedy mówimy o chorobie?
Rozdział 4. Co kryje się w głowie, uczuciach i zachowaniach osób chorych na zaburzenia odżywiania
Rozdział 5. Symboliczne funkcje koncentracji na jedzeniu - specyfika rozwiązywania konfliktów wewnętrznych u nastolatków
Rozdział 6. Zaburzenia odżywiania - podstawowe konflikty wewnętrzne związane z przekazami społecznymi
Rozdział 7. Wizerunek ciała i jego rola w rozwoju anoreksji i bulimii psychicznej
Rozdział 8. Paniczny lęk przed "byciem grubą" - zamiast innych konfliktów wewnętrznych u chorych na zaburzenia odżywiania
Rozdział 9. Zaburzenia odżywiania z perspektywy medycznej
Rozdział 10. Kompulsywne objadanie się (binge eating) - czy jest zaburzeniem odżywiania?
Rozdział 11. Czy zaburzenia odżywiania mogą się na siebie nakładać albo współistnieć z innymi chorobami?
Część III. Leczenie zaburzeń odżywiania - na czym polega i czego się spodziewać
Rozdział 12. Co wiemy z badań naukowych na temat skutecznej terapii anoreksji i bulimii psychicznej?
Rozdział 13. Z jakimi skutkami musi liczyć się rodzina, której bliska osoba (córka, syn) choruje na zaburzenia odżywiania?
Rozdział 14. Jakich emocjonalnych zmian w uczuciach mogą doświadczać rodzice w procesie rozwoju zaburzeń odżywiania u swoich dzieci
Rozdział 15. Co mogę zrobić, żeby pomóc osobie chorej, aby mogła skorzystać z procesu terapii
Część IV. Jak funkcjonuje uczeń z zaburzeniami odżywiania w środowisku szkolnym? (Wskazania do obserwacji przez pedagogów i nauczycieli) Rozdział 16. Co pedagodzy i nauczyciele powinni wiedzieć o uczniu chorym
Rozdział 17. Poradnictwo i wsparcie dla rodzin w szkole
Rozdział 18. Kilka historii (wybrane wątki opisu przypadków - jak to się stało...)
UWAGI:
Bibliogr. s. 153-154.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni